Speerpunten

Voor de komende vier jaar hebben we een aantal grote ontwikkeldoelen vastgesteld. Deze ontwikkeldoelen vormen de focus voor ons handelen in de jaren 2019-2023 en hebben een relatie met De Koers van stichting Quadraten.

 

1. Op onze school werken we met een kindportfolio waarin we de ontwikkeling van het kind zichtbaar maken op een formatieve en in (mindere mate) summatieve wijze, waarbij het kind mede eigenaar is van zijn/haar ontwikkeling.

 

2. Op onze school wordt er een passend aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen toegepast, waardoor kinderen een gedifferentieerd aanbod en bijbehorende begeleiding van de leerkrachten ontvangen met als doel zich maximaal te kunnen ontwikkelen en talenten van kinderen (beter) te benutten.

 

3. Het (ortho) didactisch handelen op onze school is van hoge kwaliteit bij alle teamleden en hierdoor is het mogelijk om groepsplanloos te werken met behoud van kwaliteit. De werkwijze van 'De 4 Sleutels voor een effectieve les' wordt toegepast.

 

4. Onze school profileert zich op het gebied van cultuur en biedt de kinderen hiermee een de mogelijkheid om zich breed te ontwikkelen.

 

5. Onze school heeft wetenschap en techniek een passende plaats in het curriculum gegeven.

 

6. Onze school heeft beleid ontwikkeld op het ondersteunen van stagiairs vanuit twee gedachten; opleiden van professionals en aanhaken bij onderzoek en innovaties vanuit de opleiding. Hiertoe wordt een intensieve samenwerking aangegaan met de Hanzehogeschool.

 

7. Onze school hanteert een simpel en effectief kwaliteitshandboek met kwaliteitskaarten dat dient ter borging van de kwaliteitszorg. Het boek 'en als we nou weer eens gewoon gingen lesgeven' is de inspiratiebron van waaruit gewerkt wordt.

 

8. In het nieuwe schoolgebouw werkt onze school samen met collega-school Van Panhuys en SKSG vanuit de gedachte dat er samen meer bereikt kan worden dan als losse organisaties (kwaliteit staat op de eerste plek).

 

9. Op onze school wordt actief inzet op gezond en duurzaam gedrag, waaronder het stimuleren van verschillende sportactiviteiten en milieu-educatie.

 

10. Op onze school zijn specialisten opgeleid om vanuit hun expertise invulling te geven aan teamsessies/ bouwvergaderingen en daarmee de kwaliteit van het onderwijs te verhogen.